Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
Strony WWWSerwery VPSDomenyHostingDarmowy Hosting CBA.pl

Jak wyjść z filtra Sandbox

Oryginalny mail – raport do klienta. Kontekst jest raczej drugoplanowy, eksperyment to typowe działanie edukacyjne, mające na celu zwiększenie świadomości internautów – klientów i SEO pozycjonerów – szczególnie tych początkujących….

 

————————————-

Witam.
Na początku września otrzymałem informację, że klient XXXXXXX  oczekuje kampanii na poniższe zapytania:

1 – AAAAAA
2 – BBBBBB
3- CCCCCC
4 – CCCC AAAA
5 – BBBB CCCC
6 – AAAADDDD
7 – EEEEE
8 – FFFFF

Mając jednak w pamięci obiekcje dotyczące mojej skuteczności z poprzedniego miesiąca, nie rzuciłem się w wir pracy jak “szczerbaty na suchary” tylko sporządziłem plan, którego celem jest zadowolenie obu stron – mnie jako teoretyka i praktyka SEO i ..oczywiście klienta. Piszę ten raport jako przyszły artykuł dla młodych pozycjonerów i amatorów reklamy w internecie, aby zaprezentować im politykę najpopularniejszej wyszukiwarki globu – “wujka google” (w treści używany będzie skrót “wg”). Tak więc:

  • Najpierw zrewidowałem strukturę kampanii ( 8-9 zapytań w 1/2 roku to już poważnie niezła kampania!). Zapytania klienta mimo stosunkowo niewielkiej ilości odpowiedzi w “wg” należą do kategorii wymagających, ponieważ posiadają wyraźną konkurencję innych SEO, a stali bywalcy top 10, to domeny są często “leciwe” – pamiętajmy, że “wg” bardzo szanuje wiek domeny i ciepło wykazuje ten fakt w wynikach wyszukiwania. Pokonanie “starszych braci” to nie jedyny problem – poprzednia kampania typu “2 razy 1 plac w miesiąc” mogła klientowi przedstawić mylną wizję realiów konkurencji w sieci i zaostrzyć apetyty na szybki blitzkrieg w 8 frazach… No dobra, na 1 ogień wybrałem “BBBBB” i “BBBBCCCC” (2 i 3 pozycja) dodając jako klucze drugorzędne “1111” i “4444”, natomiast “5555” przekazałem do “long tail” (ps. hehh no własnie – czy princepoloOkoło 5,860 wyników (0,20 s) to takie samo zapytanie co prince polo Około 6,890,000 wyników (0,16 s)? )
  • Kolejny krok = wysłałem instrukcje optymalizacji serwisu klienta pod kątem fraz kluczowych do administratora, a następnie stworzyłem serwis “pociągowy” na innym hostingu, starając się aby był optymalnie bardzo szybki, unikalny pod względem treści, przejrzysty, w 100% zgodny z xhtml (certyfikat w <prawie stopce>) i w pełni podlinkowany w strategicznych frazach z domeną klienta. Serwis BBBB.info zgłosiłem i uwierzytelniłem w “wg”, a następnie przystąpiłem do kampanii metodą 2 unikalne artykuły SEO + 1 wpis do katalogu pr>3 dziennie z jednodniową przerwą w sobotę ! . Użyłem tylko 2 anchorow!!!
  • Koszty ? No tak – z reguły najlepsze katalogi i webdesign są płatne, tak więc – nie ukrywajmy – tego typu kampania kosztuje. Nie tylko stworzenie profesjonalnego “kozła eksperymentalnego” jako ciąg znaków html z osadzonymi plikami, podstronami, mądrą i unikalną treścią i pełna optymalizacją SEO, oraz opłatą za hosting i domenę… Samo pozycjonowanie – hmmm nazwijmy to “agresywne” – to również w miarę poważny koszt. Ale OK – gra warta świeczki. No i …stać mnie – moje wyniki pozycjonowania innych klientów pozwalają na hmmm… eksperymenty naukowe.

EFEKTY przyszły szybko – po tygodniu serwis-koń był w top 10, po 11 dniach na 4 pozycji (nie zwalniałem tempa “kampanii” świadom konsekwencji), po 13 lub 14 dniach na 1 placu, a dnia następnego na…32!!! TAK – pod koniec września “wg” stwierdził, że coś jest nie tak i założył FILTR! I tu krótka definicja :
Sandbox (z ang. piaskownica) to drugi w kolejności bardzo często nakładany filtr, który dla większości pozycjonerów stanowi największe zagrożenie. Sandbox jest bezpośrednio związany z czynnikiem o największym wpływie na pozycję strony. Chodzi oczywiście o linki prowadzące do witryny a konkretnie o ich anchor text. Filtr polega na czasowym filtrowaniu i nie pokazywaniu strony www pod konkretną frazą/frazami czy słowem/słowom kluczowym w wynikach wyszukiwania. Kara jest najczęściej przyznawana młodym stronom, które są silnie pozycjonowane pod jedno słowo kluczowe. Aby uniknąć kary, należy nie przekraczać 50-70% linków z jednym anchor textem i umiarkowanie, rozsądnie linkować (rozkładać w czasie ilość linków). Granica ta nie jest oczywiście stała, czasami już jeden link z wartościowej strony może spowodować nałożenie kary.

Kara trwa od 3-12 miesięcy. W tym czasie Google nie bierze pod uwagę linków z określonym anchor textem i wrzuca je niczym ziarenka piasku do tzw. Sandboxa czyli piaskownicy, poczekalni dla młodych linków, które jeszcze nie są wiarygodne i nie zasłużyły na uznanie algorytmu.

Wychodzenie z filtra nie jest łatwe, przede wszystkim należy konsekwentnie linkować (szczególnie tam, gdzie istnieje prawdopodobieństwo kliknięcia w link), stopniowo zmniejszając udział filtrowanej frazy w anchorach linków i tak aż do skutku. Po wyjściu z filtra strona najczęściej wraca na te same lub jeszcze wyższe pozycje!

W poprzednim raporcie starałem się przekazać informację klientowi o sposobie traktowania “szybkich” działań pozycjonujących przez “wg”, ale myślę, że naoczny dowód, nie szkodzący domenie klienta (filtr nałożono na “konia”, a nie na serwis główny klienta), a na dodatek sprzyjający jego interesom ( serwis klienta wszedł do top 5 w linkowanych frazach ) jest najlepszą formą udowodnienia , że w SEO nie wolno się śpieszyć i nie wolno liczyć na ekspresowy sukces , szczególnie w wielofrazowej kampanii NIE NALEŻY iść na ILOŚĆ i SZYBKOŚĆ, ale wyłącznie na jakość i czas! Z filtra oczywiście wyjdę, strona wróci do top 3 reklamując bardzo skutecznie jego usługi nawet kiedy już minie czas oficjalnej kampanii, serwis główny wyłącznie na tym skorzystał….No to może czas na wnioski….może w postaci komentarzy…  😉

Witek Kozaczkiewicz

Comments are closed.